Ansökan om inackorderingstillägg - information
Ansökan gäller elever som är under 20 år, folkbokförda i Vaxholm som är antagna till en gymnasieskola med offentlig
huvudman. För att få inackorderingstillägg gäller att eleven är berättigad till inackorderingsbidrag enligt Vaxholms stads
riktlinjer. Ansökan avser ett läsår och ny ansökan ska lämnas in för varje nytt läsår. Ansökan om inackorderingstillägg
ska lämnas senast vid skolstart. Om studierna avbryts, ska detta omedelbart anmälas till utbildningsförvaltningen i Vaxholm.
Utbetalning sker till den bank och det konto som anges på ansökan. Första utbetalningen sker i slutet av september.
Mer information finns på Vaxholms hemsida.
Information om behandling av personuppgifter
Enligt EU:s dataskyddsförording (2016:679) ska enskildas personuppgifter skyddas.
För hur Vaxholms stad hanterar personuppgifter se www.vaxholm.se/gdpr
Inloggning krävs för denna e-tjänst